فناوری اطلاعات در برگیرنده تمام فناوری های پیشرفته نحوۀ ارتباط و انتقال داده ها در سامانه های مخابراتی است.

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان برخی مشکلات و نارسائی‌ها بر سر سیستم فیلترینگ کشور در مورد برنامه‌های این وزارتخانه برای رفع فیلتر برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی گفت: باید با کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ صحبت شود تا نه تنها فیس‌بوک بلکه سایر شبکه‌های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند و قید غیرقانونی بودن برای دسترسی به آنها برداشته شود.
 
 
فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی باید رفع فیلتر شوند
 
رونوشت:علی جنتی: فیلتر سایت‌های اینترنتی به حداقل برسد.


:: موضوعات مرتبط: وب و اینترنت , امنیت , ,
:: برچسب‌ها: فیس بوک، فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : سه شنبه 14 آبان 1392

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد میزان آسیب‌پذیری ویندوز XP در برابر حملات بدافزارها و ویروس‌های رایانه‌ای پنج برابر بیشتر از ویندوز ۸ است.

 

آسیب‌پذیری ویندوز XP در برابر ویروس‌ها ۵ برابر ویندوز ۸
 
 
گزارشی که توسط خود مایکروسافت تهیه شده نشان می‌دهد که از هر هزار رایانه اسکن شده، ۹.۱ مورد از رایانه های مجهز به ویندوز XP که بر روی آنها سرویس پک ۳ نیز نصب شده بود، آلوده به ویروس بودند. در مقابل تنها ۱.۶ رایانه‌های مجهز به ویندوز ۸ ویروسی بوده و باید پاکسازی می‌شدند.

گزارش مذکور ادعاهای قبلی مایکروسافت در مورد آسیب پذیری بیشتر سیستم عامل های قدیمی این شرکت را تایید می‌کند.
این شرکت بارها از کاربران ویندوزهای قدیمی تر خود مانند ویستا، ۷ و XP خواسته تا هر چه سریع تر به ویندوزهای جدید و از جمله ویندوزهای ۸ یا ۸.۱ مهاجرت کنند.

البته میزان مصونیت ویندوز ۸.۱ در این گزارش بررسی نشده، اما مایکروسافت مدعی است امنیت ویندوز ۸.۱ حتی از میزان امنیت ویندوز ۸ هم بالاتر است.

از جمله امکانات جدید امنیتی در ویندوز ۸.۱ می‌توان به امکان پاکسازی اطلاعات از راه دور برای صاحبان مشاغل، پشتیبانی بیومتریک ارتقا یافته، کدگذاری پیشرفته داده ها، افزایش امنیت مرورگر IE، مقاومت بهتر در برابر بدافزارها و ... اشاره کرد. 
 
رونوشت: مایکروسافت اعلام کرده ویندوز XP در برابر حملات بسیار آسیب‌پذیر است.


:: موضوعات مرتبط: امنیت , نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: ویندوز XP، ویندوز ۸، آسیب‌پذیری، ویروس ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : سه شنبه 14 آبان 1392
.

یک ارائه‌دهنده خدمات حضوری اینترنت گفت: نرخ نامه ارائه شده از سوی اتحادیه فناوران رایانه برای اعضا قابل قبول است اما مشتریان آن را پر هزینه می دانند.

علی محمودی اظهار کرد: اجرای نرخ رسمی اتحادیه فناوران رایانه اعتراضات مردم را به دنبال دارد و باعث کاهش تعداد مشتری می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ استفاده از اینترنت ساعتی ۳۸۰۰ تومان است که با وجود دریافت ساعتی ۳۰۰۰ تومان مشتریان ناراضی هستند و از سویی دیگر هزینه‌های سنگین بابت دریافت اینترنت از شرکت‌های خصوصی پرداخت می‌شود که به دلایل مختلف نارضایتی مشتریان را در پی دارد.

او تصریح کرد: در قرارداد اینترنت خریداری شده از شرکت ارائه دهنده آمده است اشتراک خدمات یک به چهار است که در واقعیت یک به شش یا یک به هشت است و در زمان کاهش سرعت مشتریان کافی نت‌داران را دروغ‌گو و متقلب می‌دانند.

این ارائه دهنده خدمات حضوری اینترنت یادآور شد: هرچند وقت یکبار شرکت‌های ارائه دهنده اینتنرنت بدون هیچ دلیلی افزایش نرخ بستر اینترنت یا حجم اینترنت را برروی فاکتورهای خود لحاظ می‌کنند.

او بیان کرد: مشکل دیگری که کافی‌نت‌داران با آن مواجه هستند کاهش سرعت و قطع دائمی اینترنت در زمان‌های خاصی است که باعث کسادی کار و تعطیلی مغازه می‌شود، زیرا بستر اصلی کسب درآمد کافی‌نت اینترنت است.

محمودی خاطرنشان کرد: هزینه‌های جانبی مانند شارژ کارتریج سه برابر شده و در کنار آن بسته ۵۰۰ برگی کاغذ آچار ۱۵ هزار تومان، هر سی‌دی به صورت عمده ۲۹۰ تومان و هر دی‌وی‌دی ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود. 

 

رونوشت:درآمد اصلی کافی‌نت‌ها از اینترنت است اما با کاهش سرعت و قطعی، کافی‌نت‌داران با تعطیلی و کسادی روبرو می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: وب و اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: نرخ استفاده از اینترنت، ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : سه شنبه 14 آبان 1392
.

همزمان با رشد جهانی LTE، مناطق اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا که اصطلاحا با نام EMEA شناخته می‌شوند نیز شاهد رشد چشمگیر این فناوری بوده است، چنانکه در حدود 60درصد از شبکه‌های تجاری LTE جهان در این منطقه واقع شده است.

یکی از نکات قابل توجه در این منطقه افزایش استفاده از بیش از یک باند فرکانسی برای توسعه LTE است. برای مثال، در اروپا تخصیص طیف‌های فرکانسی جدید برای خدمات 4G به خصوص 800 MHz و 2600 MHz باعث افزایش استفاده از این روش شده است. البته اگرچه در حدود 70درصد از توسعه شبکه‌ها در مناطق خاورمیانه و آفریقا هنوز از یک باندفرکانسی استفاده می‌کنند، اما روند رو به رشد آن مشاهده می‌شود و همچنان در این مناطق، طیف 1800 MHz طیف غالب برای توسعه LTE است.

روش استفاده از دو باند فرکانسی (معمولا 800 MHz و 2600 MHz یا 1800 MHz و 2600 MHz) در این مناطق، در 21درصد از موارد توسعه LTE دیده می‌شود و استفاده از سه باند فرکانسی (800 MHz، 1800 MHz و 2600 MHz) نیز در حدود 10درصد از موارد کاربرد دارد.




 

news123



:: موضوعات مرتبط: وب و اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: رشد چشمگیر LTE ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : دو شنبه 13 آبان 1392
.

حسین توکلی:

با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 از ساعت 16 فردا یکشنبه 12 آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: ثبت‌نام داوطلبان تا روز یکشنبه 19 آبان ماه ادامه دارد، بنابراین کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی لازم هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی رشته امتحانی اصلی و رشته امتحانی شناور متقاضی ادامه تحصیل شوند، در خصوص نحوه ثبت‌نام‌ در این آزمون، اظهار داشت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پس از آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی 17 هزار و 800 تومان هزینه ثبت‌نام نسبت‌به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم ‌می‌باشند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند و برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

توکلی ادامه داد: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون چنانچه علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، باید ضمن اطلاع از رشته‌های امتحانی که دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در آنها پذیرش می‌کنند، علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت 5800 تومان دیگر نیز برای دوره‌های مذکور، برای اعلام علاقمندی اقدام کنند.



:: برچسب‌ها: کارشناسی ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : شنبه 11 آبان 1392
.

بدترین حالت زمانی اتفاق می افتد که یک ویروس یا بدافزار، سیستم و یا حساب کاربری ایمیل شما را مجبور به ارسال هرزنامه کند. در این شرایط تا به پایان رسیدن حملات بدافزار فعال، شما به عنوان یک مجرم شناخته می شوید.

هرزنامه(Spam) يکي از جنبه‌هاي منفي و آزار دهنده استفاده از خدمات پست الکترونيکي و در بسياري از مواقع يکي از راه‌هاي آلوده شدن سيستم‌هاي کامپيوتري به انواع بدافزار است.

 



:: موضوعات مرتبط: امنیت , ,
:: برچسب‌ها: هرزنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : جمعه 10 آبان 1392

کمپانی موزیلا روی مرورگر خود برنامه ای را دارد که به شما می گوید که چه سایتهایی هنگام مرور اینترنت از کامپیوتر شما اطلاعات بر می دارند.

با این نرم افزار می توانید بفهمید چه کسی از شما جاسوسی آنلاین می کند؟

 

پلاگین Lightbeam که به مرورگر موزیلا افزوده می شود، به صورت اینفوگرافیک نقشه سایت‌هایی که هنگام انلاین بودن تان، سعی در گرفتن اطلاعات شما دارند را نشان می دهد.



:: موضوعات مرتبط: وب و اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: پلاگین , جاسوسی آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : یک شنبه 5 آبان 1392

هدف از طی این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاهها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگه داری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند. مهمترین نکته‌ای که در مورد این رشته می‌توان عنوان کرد، داشتن روحیه مطالعه مستمر است چرا که سرعت پیشرفت علم در این رشته نسبت به رشته‌های دیگر بسیار بالاست و دانشجو باید بطور مستمر در پی مطالب جدید و یادگیری آنها باشد.

جهت دانلود منابع آزمون: کلیک کنید

 

نام درس (تعداد واحد درسی)
 
    منابع درسی                   مولف-مترجم         ناشر        

سیستم عامل پیشرفته(3واحد)
distributed systems
Principles and Paradigms
Andrew Tanenbaum Prentice Hall

پایگاه داده پیشرفته(3 واحد)
 An Introduction to Database
Systems
cj date Pearson Education

الگوریتم های پیشرفته(3 واحد)
software Architecture in practice Len Bass, Paul Clements and Rick Kazman Addision Welslev

 



:: موضوعات مرتبط: منابع آزمون ارشد , ,
:: برچسب‌ها: مهندسی نرم افزار، ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : شنبه 4 آبان 1392
.
سایتهای اینترنتی که دربرگیرنده شبکه های اجتماعی می شوند ممکن است رویاپردازیهای روزانه را به تعویق بیاندازند اما تحقیقات جدید نشان می دهد که ماهیت واقعی این سایتها تا چه حد تأثیرات مستقیمی روی زندگی ما دارد.

 
صدمات جبران ناپذیر زندگی آنلاین بر فعالیت روزمره/ سالانه 18 روز دیدار عزیزانمان را از دست می دهیم!
 
 
رونوشت: آیا می‌دانید که هرساعتی که ما آنلاین سپری می کنیم به طور متوسط ۱۶ دقیقه کمتر کار می کنیم.


:: موضوعات مرتبط: وب و اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: زندگی آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : پنج شنبه 2 آبان 1392

اپل به صورت مخفیانه اطلاعات و گفت‌وگوهای کاربران روی سرویس iMessage را در اختیار می‌گیرد و در این زمینه با "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) همکاری می‌کند.

 

اپل پیام‌های خصوصی کاربران را می‌خواند

 

 

کارشناسان امنیتی از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودند که ابزار iMessage اپل ایمن نیست و برخلاف ادعاهای این شرکت مبنی بر غیرقابل نفوذ بودن iMessage، دسترسی به اطلاعات کاربران روی این ابزار ارتباطی امکان‌پذیر است.


به گزارش ایتنا، گروهی از محققان امنیتی به تازگی ثابت کردند که اپل به صورت مخفیانه اطلاعات و گفت‌وگوهای کاربران روی سرویس iMessage را در اختیار می‌گیرد و در این زمینه با "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) همکاری می‌کند.

محققان در یک مطالعه حساس و با دقت روی پروتکل تعریف شده برای iMessage به این نتیجه رسیدند که اپل توانایی رهگیری و رمزگشایی گفت‌وگوها و اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران مبتنی بر ابزار iMessage را دارد.

اگرچه پیام‌های ارسال شده از جانب کاربران مبتنی بر این نرم‌افزار زمانی که به دست هر فرد می‌رسد رمزگشایی می‌شوند و قابلیت خواندن آنها فراهم می‌شود، اما اپل مدیریت کلیدهای اصلی برای رمزگشایی این اطلاعات را برعهده دارد و کارشناسان بر این باورند که این فضا به شرکت اپل امکان می‌دهد به تمامی پیام‌های رد و بدل شده بین کاربران دسترسی داشته باشد.

 

رونوشت: شرکت اپل در این خصوص اعلام کرد که اظهارات این محققان تنها از نظر تئوری درست می‌باشد و در عمل، اپل تاکنون چنین اقدامی انجام نداده است.



:: موضوعات مرتبط: امنیت , ,
:: برچسب‌ها: اپل , پیام های خصوصی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : IT.Engineer
ت : چهار شنبه 1 آبان 1392
.

تعداد صفحات : 5


موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی